FAQ - frequently asked questions
Her finner du oversikt over de mest stilte spørsmålene.
På denne siden skal du enkelt kunne finne frem til svar på de mest stilte spørsmålene. Det er lagt til en søkefunksjon slik at du enkelt kan søke etter svar på noe du lurer på.
-
Kurs
-
Er overnatting med i kursbestillingen?
Overnatting er ikke med i kursavgiften, deltaker må selv bestille og betale hotellet direkte.
-
Hvordan får jeg medlemspris på kurs?
Firma må være medlem i Noorsi, i tillegg til at kursdeltaker må være personlig medlem.
-
Hvorfor har jeg ikke fått kursbevis/diplom?
Kursbevis blir utstedt digitalt i Brakomp, men ikke før fødselsdato er fylt ut.
Logg inn i Brakomp her: Kompetanse (brakomp.no)
Beviset kan skrives ut dersom ønskelig.
-
Hva er opptakskravene for kurs?
Opptakskravene finner du i kurspåmeldingen, og i denne kursoversikten: Noorsi - Se alle kurs
-
-
Kompetansebevis
-
Hvorfor har jeg ikke fått kompetansebevis utsendt i Brakomp?
Det kan være mange ulike faktorer som gjør at man ikke har mottatt bevis for gjennomført kurs.
- Det er ikke lastet opp all dokumentasjon som kreves
- Alle opptakskravmoduler ikke gjennomført
- Kompetanse er utdatert
- Foto og fødselsdato mangler
Hvorfor har jeg ikke fått tilsendt kompetansebevis på plastkort?
- Alle punkter for godkjent kompetansebevis som vist over
- Du har ikke bestilt plastkortutstedelse (Bestill her)
-
Hvor finner jeg mine kompetansebevis?
Dette finner du i Brakomp: Kompetanse (brakomp.no)
-
Hva er et digitalt kompetansebevis?
Et digitalt kompetansebevis erstatter det tidligere plastkortet (instruktør-/kontrollørbevis).
Du kan logge inn i Brakomp, og se ditt digitale bevis når som helst etter utstedelse. Man slipper også å lage nytt plastkort for hver nye kompetanse, og man har bedre sporbarhet.
Det digitale kompetansebeviset har en verifiseringsløsning likt ditt digitale førerkort, som sikrer at det du ser er ekte. (Om du benytter verifisering aktivt, må du grunnet krav til GDPR, registrere deg kostnadsfritt som bruker).
Arbeidsgiver kan også via bedriftsregistrering, få direkte dynamisk tilgang til ansattes kompetanser.
-
-
Medlemskap
-
Hva er priser for medlemskap?
Hovedmedlemskap = 6500,- NOK
Personlig medlemskap = 1450,- NOKPensjonistmedlemskap = 650,- NOK
-
Innloggingsdetaljer på medlemsportal
Du må først ha et aktivt medlemskap for å få tilgang til medlemsportalen.
Har du ikke mottatt innloggingsdetaljer send epost til: info@noorsi.no eller ring 33 30 99 40
-
Hvordan logger jeg meg inn?
Du logger inn med ditt brukernavn og passord til både medlemsportal og Brakomp
-
Kan jeg få faglig bistand?
Som medlem i Noorsi har du tilgang på faglig bistand innenfor alle organisasjonens respektive fagområder. I tillegg til egen administrasjon, er Noorsi tilknyttet mange ulike kompetansepersoner via faggruppestyrer, som kan bistå med faglige og organisatoriske spørsmål.
-
-
Materiell
-
Hva må til for å få medlemspris på materiell?
Firma må være medlem i NOORSI - også kalt "hovedmedlemskap". Dette hovedmedlemskapet er tilknyttet en person. Materiell kan bestilles på https://www.materiellportalen.no/
-
-
Forsikring
-
Hvor finner jeg forsikringspapirene?
Forsikringspapirene finner du ved å logge deg inn i medlemsportalen og under kategorien filarkiv, der finner du en mappe som heter forsikringsdokumenter. Dette gir oversikt over hva forsikringen dekker og ikke dekker samt erstatingsgrunnlag.
-
-
Brakomp
-
Hvordan navigerer jeg i Brakomp?
Se vår brukermanual for tips: HOME | Brakomp
-
Hva er Brakomp?
Brakomp er et kursadministrasjonssystem som kan brukes av alle som driver med kurs og kursadministrasjon, uansett bransje.
-
-
Multitest
-
Hva er Multitest?
Multitest er et system for tester og eksamener både i sertifisert sikkerhetsopplæring og dokumentert opplæring.
-
-
Konferanse
-
Hvor og hvor ofte gjennomføres konferanser?
Våre konferanser holdes årlig, de fleste på Gardermoen, men også noen i Tønsberg. Ser oversikt her: Konferanser/event
-
Hva koster det å delta på en konferanse?
Ordinærpris for en deltakeravgift på konferanse er 5990,- NOK eks. mva. Medlemspris for deltakeravgift er 4760,- NOK eks. mva. I tillegg er det som regel kostnad for overnatting og ikke minst dagpakker som blir belastet hver deltaker.
-
-
Fakturering
-
Hvorfor får jeg en faktura fra Norsk Organisasjonsservice AS?
Du mottar ofte en faktura fra Norsk Organisasjonsservice AS som er et datterselskap i NOORSI, Norsk Organisasjonsservice AS er tilrettelegger og planlegger for kurs og konferanser i regi av NOORSI.
-
Fakturadetaljer
Fakturadetaljer for Norsk Organisasjonsservice AS.
Organisasjonsnummer: 913039017
Fakturaadresse: noorservice@ebilag.com
Bankkonto: 6263.06.60373
IBAN: NO4562630660373
Swift: NDEANOKK
-
-
Definisjoner
-
Krever T1 Sertifisering?
Kort fortalt vil både T1 og T2 kreve sertifisering. Oversikten over sertifiserte klasser: www.sert555.no er T1 definert som sertifisert når maskinen har permanent førerplass. Men dersom T1 har en fotbrett som ikke kan vippes eller fjernes, vil denne kategoriseres som en permanent førerplass. Ergo vil den gå inn under kategorien sertifisert, men dersom den har fotbrett som kan vippes og fjernes vil den ikke gå under samme kategori.
-
-
Netthandel
-
Hvordan kan jeg spore bestillingen min?
Du kan spore bestillingen din ved å bruke sendingsnummeret som ble sendt til deg via epost etter at bestillingen din ble sendt. Besøk www.bring.no og skriv inn sendingsnummeret for å se status på din levering.
-
Ekspedisjonstid?
Normal behandlingstid vil være mellom 1-3 virkedager. Pakker sendes mandag, onsdag og fredag.
-
Leverer dere med ekspress?
Ja, legges bestillingen innen klokken 12:00 sendes den samme dag.
-
Hva er angrerettet?
Vi tilbyr 14. dagers angrerett. Vennligst ta kontakt med oss på 33 30 99 40 eller info@noorsi.no for hvordan du returnerer et produkt og betingelsene som gjelder. Minner om at det vil tilkomme fraktkostnader ved benyttelse av angreretten.
-
Endre eller kansellere bestilling
For å endre eller kansellere en bestilling, vennligst kontakt vår kundeservice så snart som mulig på 33 30 99 40 eller info@noorsi.no. Vi vil gjøre vårt beste for å imøtekomme forespørselen din før bestillingen sendes.
-
Mottatt feil vare
Hvis du har mottatt en feil vare, beklager vi ulempen. Kontakt oss på 33 30 99 40 eller info@noorsi.no, så vil vi hjelpe deg med å løse problemet.
-